SOCIĀLO TĪKLU ESTĒTIKA UN ĒTIKA
Pirmkārt jau prieks, ka Tevi interesē šis raksts un esi šeit. Tas ir labi. Parunāsim nedaudz par ierakstu veidošanu sociālajos tīklos - to izskatu un saturu.
SATURS
VIZUĀLAIS IZSKATS
TEKSTI, GRAMATIKA
KOMENTĀRI PIE IERAKSTIEM
SATURS
Noteikti ir vērts pieminēt arī to kādi cilvēki strādā Tavā uzņēmumā, Tā kā viens nekad nav cīnītājs, jāsaprot, ka jūs esat komanda un katrs dod savu pienesumu uzņēmuma attīstībā un augšupejā. Piemēram kafejnīcās ir ļoti jauki pieminēt trauku mazgātāju, jo "pateicoties tieši šim cilvēkam, Jūs ēdat no tik tīriem šķīvjiem."
Veidojot saturu noteikti nav nekādu lielo robežu, ļauj sev vaļu - Tu drīksti paust savu viedokli, stāstīt savus stāstus, reklāmēt utt. Tas ir Tavs, Tava uzņēmuma stāsts - kādu to veidosi, tāds tas arī būs. Galvenais, lai viss būtu korekti. Nevajadzētu kādu aizskārt, piemēram, nomelnot konkurentus, izceļot sevi. Skaidri zināms, ka uz svešas nelaimes savu laimi neuzbūvēt.
VIZUĀLAIS IZSKATS
Veido pievilcīgus ierakstus. Uz "tjap ljap" tikai lai kaut kas būtu, nebūs tas labākais tonis. Vienmēr izvēlies labas kvalitātes attēlus, ja tos ņem no inerneta. Ja bildē savu produktu, tad centies to nobildēt kvalitatīvi - labā gaismā un labā kvalitātē, lai attēls nav izplūdis, lai neizskatās kā ar ziepju trauku bildēts. Tāpat arī svarīgi, lai teksti uz šiem attēliem ir ar vienādiem burtiem. Ļoti bieži redzu, ka cilvēks ir atradis fontu, kas viņam ir iepaticies, bet tas neatbalsta latviešu valodu jeb mūsu valdoas īpatnības - burtu mīkstinājuma un garumzīmes. Tad tos programma automātiski aizstāj ar kāda cita fonta burtiem, cik novērts, tad no Myriad fontu ģimenes. Izvairāmies no šādām situācijām, tas neizkatās profesionāli.
Centies veidot vienotu vizuālo stilu ierakstiem. Mārketinga speciālisti vienmēr izveido uzņēmuma vizuālo tēlu un saskaņo to ar klientu pirms darba sākšanas. Tā Tu radīsi asociāciju klientam ar savu uzņēmumu, ka tas esi tieši Tu. Tā var būt kāda pavisam maza odziņa uz Tava produkta bildēm, vai jau vesels rāmis apkārt attēliem.
Jo pārdomātāki, akurātāki un pievilcīgāki būs Tavi vizuāļi produktiem vai pakalpojumiem, jo lielāku uzticamību ap savu uzņēmumu Tu izveidosi. Ja ierakstos nav kvalitātes, tad no malas sāk šķist, ka arī iekšienē ir bardaks. Tā tas, protams, ne vienmēr ir. Iespējams, ka esi augstas raudzes speciālists savā jomā, piemēram, smalks juvilieris, kam ir zelta rokas uz zelta gredzenu izgatavošanu, bet sociālie tīkli noteikti nav Tavs lauciņš. Bet tieši tāpēc var apgūt kādas iemaņas, ieklausīties padomos kā darīt un kā nedarīt, vai nolīgt kādu, kurš noslīpēs Tavus sociālos tīklus, kamēr pats slīpēsi dimantus.
TEKSTI UN GRAMATIKA
Šis arī ir viens ļoti svarīgs punkts sociālo tīklu uzturēšanā. Neviens nebārsies par kādu nepareizi uzrakstītu burtu, vai aizmirstu komatu teikumā. Bet, ja būs daudz gramatikas kļūdu, vai arī vispār netiks ievēroti nekādi interpunkcijas pamatlikumi, tad arī šis diemžēl var lielu daļu klientu atgrūst.
Tieši nesen redzēju, tā teikt, kolēģu vai konkurentu, var saukt kā vēlamies, reklāmu, ka viņi piedāvā savus mārketinga pakalpojumus. Intereses un konkurences izpētes nolūkos palasīju, ko tad viņi raksta. Acīs iedūrās teksts "Sākiet pelnīt jau šodien!" Biju nedaudz izbrīnīts, ka vesela mārketinga speciālistu grupiņa nepamanīja tik, manuprāt, nesmuku gramatikas kļūdu. Bet tā kā viss pārējais viss bija samērā labi noformēts, varētu droši likt 8 balles.
Pašus tekstus veidojam samērā vienkāršus un saprotamus. Pēc iespējas ieliekam iekšā arī atslēgvārdus, uzsverot savu produktu, kas noteikti palīdzēs Google meklētājā izcelt Tavu uzņēmumu. Jā, kamēr Tu tur mierīgi savā nodabā čubinies, Google nesnauž un vāc informāciju par Tevi. Bet lēnām, ļoti lēnām.
KOMENTĀRI PIE IERAKSTIEM
Komunikācija ar klientu. Jā, tā notiek arī komentāros un šī sadaļa patiesībā ir ļoti svarīga. Pirmkārt, tur Tu vari klientam atbildēt uz viņa sasāpējušo jautājumu, kā arī citi klienti redz, ka iesaisties un Tev nav vienalga.
Pozitīvie komentāri, protams, neprasa daudz skaidrojumu. Tur varam atbildēt ar Paldies un viss, vai arī izplūst verbālos plūdos, cik ļoti mīlat, ka jūs paslavē un kā tas dod motivāciju attīstīties un turpināt ceļu.
Ar negatīvajiem komentāriem, protams, ir nedaudz smagāk. Te vajadzētu ieturēt miera pozīciju. Nevajag klupt virsū tam klientam, kuram ir bijusi slikta diena. Piemēram, ja kāds ir pamanījies komentāros iekakāt, ka "Jūs te visi stulbeņi esat", nevajadzēt turpināt tādā pašā stilā un rakstīt "Tu arī esi lohs, ja šitā raksti" vai ko tamlīdzīgu. Drīzāk vēsu prātu uzraksti "Mums ir liels prieks, ka Tev ir viedoklis". Protams, ka šis cilvēks uz tā neapstāsies un turpinās bārstīt savas gudrības, taču tālāk jau var arī neatbildēt. Vienmēr atceries, ka tieši Laipnība atver visas Pasaules druvis.
Lai Tev viss izdodas! Es vienmēr esmu bijis par attīstību, it īpaši, ja runa par mazajiem uzņēmējiem.
Ja ir kādi jautājumi vai vēlme pēc kadiem pakalpojumiem, droši sazinies ar mani. Viss no konsultācijām saprotamā valodā, līdz pat sadarbībai.
E-pasts: [email protected]
Draugiem.Lv - nav nemaz tik miris portāls!
Ja kādam ir vēlme sasniegt tur esošo auditoriju, noteikti centīšos palīdzēt - gan izveidot un noformēt uzņēmuma lapu, kā arī palaist kādas maksas reklāmas. Lielie mārketinga guru ļoti labi izsakās par Draugiem.Lv platformu, ka esot bijis ļoti labs mārketinga instruments, tikai Facebook ar savu ienākšanu pasaules sociālo tīklu tirgū izkonkurēja un savāca lielu daļu auditorijas.
Bet tur grozoties joprojām ap 250'000 sasniedzamu klientu. Nav slikti, vai ne?
Palīdzības piedāvājums mājražotājiem un mazajiem uzņēmējiem
Sveiciens!
Esi mazais uzņēmējs vai mājražotājs? Esi sveicināts/ta bariņā! 😉 Arī es esmu mazais uzņēmējs, kas vēlās palīdzēt Tev kļūt redzamākam interneta / sociālo tīklu vidē.
Ja Tu vēlies kļūt redzamāks, izveidot saistošus produktu vai pakalpojumu ierakstus sociālajos tīklos, tad šajā ziņā varu būt Tev derīgs palīgs, kas atšķirībā no lielajām mārketinga kompānijām, "nenoplēsīs Tev 9 ādas".
🚀 Ar ko es Tev varu palīdzēt?
🖼️ Pievilcīgi noformēti vizuālie materiāli Taviem sociālo tīklu ierakstiem;
✒️ Gan gramatiski, gan stilistiski pareizi noformēti ierakstu un reklāmu teksti;
🎯 Pareizi nomērķēta reklāma, lai sasniegtu tieši Tavu auditoriju;
🌐 Ja Tev ir mājaslapa Mozello platformā (kā man), tad varu palīdzēt sakārtot SEO un atslēgas vārdus, kuri vajadzīgi, lai Tavi klienti atrastu Tevi interneta meklētājos. (citas platformas apgūstu vēl lēnām)
📈 Kopā augsim un sasniegsim vairāk! Augsi Tu, augšu arī es!
Spied uz pogas WhatsApp un raksti man! Visu izrunāsim, visu sarunāsim! 😉
Pasākuma baneri / plakāti (Riga Reggae)
BEZMAKSAS IKONAS
Viens no, manuprāt, kvalitatīvākajiem bezmaksas ikonu resursiem - FLATICON. Šajā lapā var atrast visas nepieciešamās ikonas priekš vizītkartēm, infografikām, kā arī vesels krājums ar visāda veida animētajām ikonām. Sen lietoju pats šo lapu, tagad padalos arī ar jums! Lai radoši!
#freibimedia #digitalads #loveyourjob #flaticon #iconos #SmallBusiness #digitalmarketing #freestuff #design #webdesignCanva - attēli bez fona
Kādi fonti ir ar latviešu burtiem?
Kādas sajūtas klientiem rada Tavs uzņēmums?
Kādas sajūtas klientiem rada Tavs uzņēmums? Kā Tu gribētu, lai cilvēki uztver Tavu biznesu? 🤔
Jau labu laiku pasaules vadošie zīmoli ir sapratuši, ka nepietiek tikai ar to, ka pārdod labu produktu. Produktam vajadzīga arī pievienotā vērtība. Dzīvojam tādā laikā, kad ļoti svarīgi ir uzticēties savām sajūtām. Un tieši ar to nodarbojas mārketinga speciālisti uzņēmumos - rada cilvēkos uzticību zīmolam, kā arī saista to ar kādu no labajām sajūtām.
Šeit ir tikai mazs apkopojums ar piemēriem, kādas sajūtas raisa atsevišķi lielie brendi.
👉 Un tagad padomā - kādas sajūtas rada klientos Tavs uzņēmums? Vai Tu esi parūpējies par to, lai viņi sajustu Tavas rūpes par viņiem svarīgām lietām?
Ir labi būt labam!
Sveiciens pašā pavasara spelgonī! 😊
Nesen nosvinēju savu kārtējo apaļo jubileju. Kā jau mums visiem, arī man bija galvā dažādas pārdomas kā mūsu ex prezidentam Zatleram "Kas es esmu?", gan citas no sērijas "Ko es daru? Kāpēc es to daru?".
Vienmēr sanāk skatīties no malas uz labdarības pasākumiem un patiešām reti iesaistīties, lai gan jūtu līdzi visiem. Finansiāli - ne vienmēr kāda lieka naudiņa ir. Bija laiks, kad bija vairāk liekas, naudiņas, tad ziedoju. Laika ziņā - arī tas man trūkst ar visām ikdienas atbildībām un klātienē kaut kur aizbraukt būtu sarežģīti. Tā nu ienāca galvā doma, ka es varētu pa kādam klusam vakaram noziedot labdarības vārdā. Aicinu labdarības organizācijas, kam nepieciešams laiku pa laikam izveidot kādu plakātu pasākumam, vai kādu reklāmu internetā, droši rakstiet man vēstuli uz [email protected]. Iespēju robežās bez jebkādas atlīdzības palīdzēšu izveidot šos digitālos materiālus. Izveidošu arī reklāmas materiālus priekš drukas - bukletus / brošūras, plakātus, vizītkartes vai citus.
Viss, protams, manu iespēju robežās, cik atļaus laiks. Bet centīšos palīdzēt tik daudziem, cik daudziem spēšu.
Sen jau viens no maniem dzīves moto ir - "Ir labi būt labam!". Beidzot jāpieliek šim moto īpaša pievienotā vērtība. 😊
Uz saziņu!
Patiesā cieņā,
Edgars
Romāns "Uguns un Pulveris" - forša sadarbība
Sveiciens!
Kādu brīdi domāju vai man par šo man rakstīt savas lapas blogā, vai nē. Bet šis notikums ir noteikti ievērības cienīgs un vairāk nevis manis, bet šīs jaunietes dēļ. Tad nu par visu no paša sākuma...
Vienu dienu man uzraksta Mērija, pastāsta, ka romāns Uguns un Pulveris esot tapšanas stadijā, un ka vajadzīga palīdzība Facebook un Instagram vizuāļu izveidošanā. Man īpaši ilgi nebija jādomā, jo šāda pieredze man šķita ļoti interesanta. Viss bija patiesībā ļoti forši, ļoti jauka sadarbība. Šad tad gan Mērijai bija emociju uzplūdi, kad viņai likās, ka kaut kas nenotiks laikā un nebūs pēc viņas plāna, tad arī nācās nomierināt budisma stilā, ka satraukumam nav pamata, viss notiks savā laikā un viss būs Ok.
Stāsts šeit vairāk par to, ka šī jauniete savos gados (paši noskaidrojiet cik, es vecmodīgs) ir paveikusi milzīgu darbu!!! Dzīvē neesam satikušies, bet esmu priecīgs un lepns par Mērijas panākumiem. Īpaši prieks lasīt labās atsauksmes no cilvēkiem, kas ir jau paspējuši izlasīt grāmatu un dot savu vērtējumu. Kad ieraudzīju šo bildi, ka jaunā rakstniece sēž nokrāvusies starp jau pasūtītajām grāmatām, sapratu, ka tas viss ir patiešām reāli, ka viņas neatlaidīgais darbs ir atmaksājies, un ka viņa noteikti ir gandarīta par paveikto. Redz, viss ir iespējams, pie tam jebkurā vecumā. Es Mērijas vecumā knapi sapratu kā eksistēt, bet viņa izdod jau OTRO grāmatu. Labs piemērs jebkuram, kas īsti netic saviem spēkiem, bet grib kaut ko sasniegt. Galvenais ir darīt un ticēt, ka viss sanāks! Mana pēdējā laika mīļākā atziņa - "Nesanāk jau tikai tam, kas neko nedara".
Meklējiet romānu Uguns un Pulveris grāmatnīcās, kā arī www.merijaekalnina.lv
Šeit zemāk daži no maniem veikumiem priekš Mērijas sociālajiem tīkliem.
#merijaelizabetekalnina #merijakalnina #ugunsunpulveris #romans
Slavenu mūsdienu uzņēmumu logotipi viduslaiku stilā
Stāsts pavisam vienkāršs - kāds mākslinieks vārdā Ilya Denisov iedomājās kā varētu izskatīties mūsdienu uzņēmumu logotipi viduslaikos, ņemot par piemēru tā laika mākslu. Manuprāt rezultāts ir pat ļoti skaists un interesants.
Sociālo tīklu ieraksti, to saturs un plānošana
#Auditorija
Viena no svarīgākajām lietām, ko jāapzinās katram uzņēmumam, ir auditorija, uz kuru tas strādā. Netirgosim taču lego 70-gadīgai omītei, vai Višnevska ziedi pusaudzim. Tātad ir jāsaprot, ar kāda vecuma grupu strādājam, jāizpēta viņu intereses un citas nianses.
Jaunākai vecuma grupai saistošāki droši vien būs īsāki, dinamiski video, kur ir ātri un viegli uztverama informācija par pašu galveno, kā arī, protams, neaizmirsīsim TikTok video platformu, kurā var bez maksas tīri labi reklamēt savu produkciju – jo interesantāks būs video, jo vairāk skatītāju sasniegs. TikTok platformā vienkārši perfekts piemērs ir LEDakcijas.lv, kas katru dienu veido savus video ierakstus, kā arī ik pa laikam iemet PROMO kodus atlaidēm un veido konkursus ar balvām. Līdz ar to saturs ir ļoti saistošs, klienti paši pieseko, seko jaunumiem un interesantajiem video. Arī es to vidū.
Vecākajai vecuma grupai, škiet, visbūtiskākais ir produkts, cena un lakonisks tā apraksts. Cilvēkam jau vairs īsti tā dinamika nesaista, sak’, “Lai tie jaunie skrien”. Manuprāt, lakonisms šai vecuma grupai ir tieši laikā, jo cilvēks grib uzzināt būtiskāko par sev vēlamo produktu un arī noteikti cenu.
* Atkāpītei pievienoju attēlu, kur šķietami omīte tomēr spēlējās ar LEGO, lai gan tā nav. Meklējot šo attēlu, uzgāju interesantu stāstu, ka šī sieviete Vācijā kādā pilsētā, gribēdama atvieglot dzīvi cilvēkiem ratiņkrēslos, veido pie veikaliem un citām vietām uzbrauktuves invalīdiem tieši no LEGO klucīšiem. Lūk, vēl viens jauks cilvēks, kādus vajadzētu pasaulei vairāk. :)
#Mērķis
Vienmēr veido sociālo tīklu ierakstus ar kādu konkrētu mērķi, ar domu, ko vēlies pateikt savam klientam. Nevajag likt ierakstus tikai tāpēc, ka it kā kaut kas tajā lapā ir jāliek. Vadīsimies pēc vecā labā teiciena - "Vai nu saki kaut ko labu, vai nesaki neko". Labāk lai ir saistošs saturs, bet mazāk, nekā daudz kaut kā nesaprotama un lieka. Tas arī vairāk piesaistīs potenciālos klientus, tā vietā lai nogarlaikotu un liktu atsekot.
#Vienots vizuālais saturs
Izveidojot uzņēmuma vizuālo identitāti, ļoti būtiski būtu pieturēties arī vienota vizālā stila ierakstos – noformējums, krāsas un tamlīdzīgi. Ja katrs ieraksts būs savādāks, tas radīs tādu kā haosu Facebook vai Instagram laika joslā un cilvēki var nonākt neizpratnē un sākt apšaubīt uzņēmuma profesionalitāti un stabilitāti. Esmu redzējis, kas notiek, kad uzņēmums atsakās no maketētāja pakalpojumiem it kā ekonomējot naudiņu, tajā pašā laikā paši mēģinot “uzcept” kaut ko puslīdz skatāmo WORD aplikācijā. Skats ir samērā bēdīgs. Tad sāk likties, ka arī uzņēmuma iekšienē iet tikpat bēdīgi un ir nokritusies kvalitāte piedāvātajam produktam.
#Gramatika
Nav mazsvarīga arī gramatika un pareizrakstība saziņa ar klientiem. Tā parādās ne tikai e-pastos, bet arī sociālo tīklu ierakstos. Citam varbūt šķitīs, ka “Man taču ir unikāls produkts, cilvēki to tāpat vēlēsies un varu neiespirngt uz sīkumiem”, bet tomēr arī gramatiskās un stiliskās kļūdas ierkastu tekstos var likt potenciālajam klientam apšaubīt šī uzņēmuma profesionalitāti, līdz ar ko arī produkta kvalitāti. Ja neesi pārliecināts par savām gramatikas un pareizrakstības prasmēm, labāk pajautā kādam draugam, lai palabo. Tas taču ir Tavs bizness, spodrini tā tēlu.
#Ierakstu plānošana
Ja runājam par platformām Facebook un Instagram, tad, tā kā šīs vietnes abas ir tagad zem META lielāks platformas, abām ir viens vienots Business konts. Ko tas nozīmē? Ir atvieglota nedaudz ierakstu izvietošana. Ieejot Facebook Business vietnē mēs varam izveidot vienu ierakstu, kas tiks ielikts uzreiz gan Facebook, gan arī Instagram. Pie tam ir SHEDULE jeb plānotājs, kur var uzlikt dienu un laiku, kurā šis ieraksts tiks publicēts vienā vai abās vietnēs uzreiz. Jā, dzīvot kļuvis vieglāk. Kādreiz veiksmīgi izmantoju tādu platformu kā Hootsuite, bet tagad Facebook jeb nu jau META ir nonākuši paši līdz šai opcijai.
Ok, tad nu par ierakstu plānošanu. Ja lapa kādu brīdi jau pastāv, tad var lapas statistikā paskatīties, kad tad cilvēki īsti apmeklē šo lapu. Tīri vidēji statistiski (ja pavērojam arī paši sevi) cilvēks ieliek savos sociālajos tīklos darba dienas rīta pusē, pēc tam ap pusdienlaiku, kā arī jau vakarpusē pēc 18:00. Tas arī būtu tas optimālais laiks, kad ievietot savus ierakstus sociālajos tīklos, lai tie sasniegtu visvairak tā saucamos engagement jeb sasaisti ar lietotāju. Jo šī sasaiste būs lielāka, jo lielāka iespēja, ka šī META šo ierakstu “ieraus” savā algoritmā un padarīs krietni populārāku, t.i., parādīs lielākai auditorijai. Sliktā laikā ielikts ieraksts nogrims klusiņām kā kuģītis okeāna vidū un neviens to pat nepamanīs. Priekš tam, protams, META jau sen ir ieviesuši “Apmaksātos ierkastus”, bet tas jau pavisam cits stāsts, pie kā vajadzētu ķerties, mauprāt, tikai atsevišķos gadījumos.
Tātad #kopsavilkums: strādājam uz savu konkrēto auditoriju, veidojam viegli uztveramus vienota stila un gramatiski labi noformētus ierakstus, kā arī ievietojam tos pareizajā laikā, lai sasniegtu pēc iespējas lielāku auditorijas skatījumu skaitu.
No savas puses vēl varu pateikt, ka nekad par sliktu nenāk laika joslā iemest pa kādam jociņam. Citreiz uz auditoriju tik labi nostrādā un kā es saku - tik labi "izšauj", ka lapas apmeklējumu skaits pieaug daudzkārtīgi.
Vizuālās identitātes un logtipa izveide
Katrs jauns uzņēmums bez sava logo būs praktiski nekas. Protams, ir atsevišķi gadījumi, kad ciemā zivju kūpinātājs Jānis ir pazīstams vienkārši tāpat, jo viņam sanāk garšīgas zivteles un viņu jau patiesībā viss ciems zina mutvārdu ceļā, kas arī noteikti ir, manuprāt, visveiksmīgākais reklāmas veids. Forši būs, ja Tev viss izdosies kā zivju Jānim, bet lielākoties nemaz tik vienkārši viss nenotiek, ja Tev ir jauns produkts un vajag ielauzties tirgū.
Tāpēc arī vajadzētu izveidot pievilcīgu vizuālo uzņēmuma tēlu. Tavs logo ir Tava uzņēmuma redzamākā daļa, tāpēc tam vajadzētu būt viegli uztveramam un saprotamam, pie tam jābūt saistītam ar Tavu uzņēmējdarbību, kā arī jānogādā Tava ideja potenciālajam klientam. Veiksmīgi izveidots logotips mijiedarbībā ar veiksmīgu un profesionālu darbu ātri vien viesīs Tavos klientos uzticību Tavam brendam.
Nav mazsvarīga arī logotipa krāsu izvēle. Katra krāsa raisa cilvēkos savas emocijas un asociācijas. Piemēram, sarkanā saistās ar spēku, enerģiju, kaisli, mīlestību, agresiju un briesmām – šo krāsu vajadzētu tā prātīgi lietot, iespējams, tikai kā daļu no logotipa. Dzeltenīgās nokrāsas – optimisms, cerības, prieks, pozitīvisms. Zilā krāsa – uzticamība, drošība, kārtība, tīrība. Zaļā krāsa saistās ar dabu, veselību, veiksmi, auglību un ekoloģiju. Lilā vai violetā krāsa asociējas ar garīgumu, mistēriju, karaliskumu, izsmalcinātību, sievišķību un glamūru. Vienīgi, cik esmu pamanījis, ka šo krāsu viegli var nošaut garām un no glamūra trāpīt bezgaumībā, ja nepareizi šo krāsu pasniedz.
Šeit arī daži zināmu logotipu paraugi, lai izveidojas labāks priekšstats par logotipa krāsu izvēli un kādu nozimi tā spēlē.
Arī pats logotipa izskats ir daudz no svara – tā stāsts un misija. Piemēram, British Petroleum pēc lielas naftas vada noplūdes Aļaskā bija spiesti mainīt savu vizuālo tēlu jeb veikt rebrendingu. Kā zemāk attēlā redzams, pirmais logotips vairāk uzsver uzņēmuma stabilitāti un drošību. Krāsas liecina arī par to, ka viņi ir jau sākotnēji ir pozitīvi noskaņoti, pie tam ir par ekoloģiju. Protams, sanāca kā sanāca un vairāk vajadzēja uzsvērt dabas svarīgumu viņu darbībā, ka viņi nekādā mērā nav gribējuši nodarīt pāri dabai. Tā nu tagad logotips ir izveidots zieda formā.
Ir jāatceras un jāsaprot, ka logotipa izveidošanai nedrīkst pieiet vieglprātīgi. Tam jābūt ar ideju, vēstīju un vīziju tālākai nākotnei. Daudzkārt paralēli logo izveidei, tiek izveidot arī uzņēmuma stāsts, kur tiek pastāstīta nākotnes vīzija, kā uzņēmums sevi redz pēc vairākiem darbošanās gadiem.
Ja ir idejas un tālejošāks uzņēmuma virzības skatiens, tad noteikti logotipu un tā stāstu var veidot pats, bet citā variantā labāk vērsties pie speciālista, nevis izmantot internetā pieejamos automātiskos logo veidotājus, kur nav pat garantijas, ka kaut kur citur neuzradīsies uzņēmums ar tieši tādu pašu logotipu kā Tavam uzņēmumam.