Sociālo tīklu ieraksti, to saturs un plānošana
#Auditorija
Viena no svarīgākajām lietām, ko jāapzinās katram uzņēmumam, ir auditorija, uz kuru tas strādā. Netirgosim taču lego 70-gadīgai omītei, vai Višnevska ziedi pusaudzim. Tātad ir jāsaprot, ar kāda vecuma grupu strādājam, jāizpēta viņu intereses un citas nianses.
Jaunākai vecuma grupai saistošāki droši vien būs īsāki, dinamiski video, kur ir ātri un viegli uztverama informācija par pašu galveno, kā arī, protams, neaizmirsīsim TikTok video platformu, kurā var bez maksas tīri labi reklamēt savu produkciju – jo interesantāks būs video, jo vairāk skatītāju sasniegs. TikTok platformā vienkārši perfekts piemērs ir LEDakcijas.lv, kas katru dienu veido savus video ierakstus, kā arī ik pa laikam iemet PROMO kodus atlaidēm un veido konkursus ar balvām. Līdz ar to saturs ir ļoti saistošs, klienti paši pieseko, seko jaunumiem un interesantajiem video. Arī es to vidū.
Vecākajai vecuma grupai, škiet, visbūtiskākais ir produkts, cena un lakonisks tā apraksts. Cilvēkam jau vairs īsti tā dinamika nesaista, sak’, “Lai tie jaunie skrien”. Manuprāt, lakonisms šai vecuma grupai ir tieši laikā, jo cilvēks grib uzzināt būtiskāko par sev vēlamo produktu un arī noteikti cenu.
* Atkāpītei pievienoju attēlu, kur šķietami omīte tomēr spēlējās ar LEGO, lai gan tā nav. Meklējot šo attēlu, uzgāju interesantu stāstu, ka šī sieviete Vācijā kādā pilsētā, gribēdama atvieglot dzīvi cilvēkiem ratiņkrēslos, veido pie veikaliem un citām vietām uzbrauktuves invalīdiem tieši no LEGO klucīšiem. Lūk, vēl viens jauks cilvēks, kādus vajadzētu pasaulei vairāk. :)
#Mērķis
Vienmēr veido sociālo tīklu ierakstus ar kādu konkrētu mērķi, ar domu, ko vēlies pateikt savam klientam. Nevajag likt ierakstus tikai tāpēc, ka it kā kaut kas tajā lapā ir jāliek. Vadīsimies pēc vecā labā teiciena - "Vai nu saki kaut ko labu, vai nesaki neko". Labāk lai ir saistošs saturs, bet mazāk, nekā daudz kaut kā nesaprotama un lieka. Tas arī vairāk piesaistīs potenciālos klientus, tā vietā lai nogarlaikotu un liktu atsekot.
#Vienots vizuālais saturs
Izveidojot uzņēmuma vizuālo identitāti, ļoti būtiski būtu pieturēties arī vienota vizālā stila ierakstos – noformējums, krāsas un tamlīdzīgi. Ja katrs ieraksts būs savādāks, tas radīs tādu kā haosu Facebook vai Instagram laika joslā un cilvēki var nonākt neizpratnē un sākt apšaubīt uzņēmuma profesionalitāti un stabilitāti. Esmu redzējis, kas notiek, kad uzņēmums atsakās no maketētāja pakalpojumiem it kā ekonomējot naudiņu, tajā pašā laikā paši mēģinot “uzcept” kaut ko puslīdz skatāmo WORD aplikācijā. Skats ir samērā bēdīgs. Tad sāk likties, ka arī uzņēmuma iekšienē iet tikpat bēdīgi un ir nokritusies kvalitāte piedāvātajam produktam.
#Gramatika
Nav mazsvarīga arī gramatika un pareizrakstība saziņa ar klientiem. Tā parādās ne tikai e-pastos, bet arī sociālo tīklu ierakstos. Citam varbūt šķitīs, ka “Man taču ir unikāls produkts, cilvēki to tāpat vēlēsies un varu neiespirngt uz sīkumiem”, bet tomēr arī gramatiskās un stiliskās kļūdas ierkastu tekstos var likt potenciālajam klientam apšaubīt šī uzņēmuma profesionalitāti, līdz ar ko arī produkta kvalitāti. Ja neesi pārliecināts par savām gramatikas un pareizrakstības prasmēm, labāk pajautā kādam draugam, lai palabo. Tas taču ir Tavs bizness, spodrini tā tēlu.
#Ierakstu plānošana
Ja runājam par platformām Facebook un Instagram, tad, tā kā šīs vietnes abas ir tagad zem META lielāks platformas, abām ir viens vienots Business konts. Ko tas nozīmē? Ir atvieglota nedaudz ierakstu izvietošana. Ieejot Facebook Business vietnē mēs varam izveidot vienu ierakstu, kas tiks ielikts uzreiz gan Facebook, gan arī Instagram. Pie tam ir SHEDULE jeb plānotājs, kur var uzlikt dienu un laiku, kurā šis ieraksts tiks publicēts vienā vai abās vietnēs uzreiz. Jā, dzīvot kļuvis vieglāk. Kādreiz veiksmīgi izmantoju tādu platformu kā Hootsuite, bet tagad Facebook jeb nu jau META ir nonākuši paši līdz šai opcijai.
Ok, tad nu par ierakstu plānošanu. Ja lapa kādu brīdi jau pastāv, tad var lapas statistikā paskatīties, kad tad cilvēki īsti apmeklē šo lapu. Tīri vidēji statistiski (ja pavērojam arī paši sevi) cilvēks ieliek savos sociālajos tīklos darba dienas rīta pusē, pēc tam ap pusdienlaiku, kā arī jau vakarpusē pēc 18:00. Tas arī būtu tas optimālais laiks, kad ievietot savus ierakstus sociālajos tīklos, lai tie sasniegtu visvairak tā saucamos engagement jeb sasaisti ar lietotāju. Jo šī sasaiste būs lielāka, jo lielāka iespēja, ka šī META šo ierakstu “ieraus” savā algoritmā un padarīs krietni populārāku, t.i., parādīs lielākai auditorijai. Sliktā laikā ielikts ieraksts nogrims klusiņām kā kuģītis okeāna vidū un neviens to pat nepamanīs. Priekš tam, protams, META jau sen ir ieviesuši “Apmaksātos ierkastus”, bet tas jau pavisam cits stāsts, pie kā vajadzētu ķerties, mauprāt, tikai atsevišķos gadījumos.
Tātad #kopsavilkums: strādājam uz savu konkrēto auditoriju, veidojam viegli uztveramus vienota stila un gramatiski labi noformētus ierakstus, kā arī ievietojam tos pareizajā laikā, lai sasniegtu pēc iespējas lielāku auditorijas skatījumu skaitu.
No savas puses vēl varu pateikt, ka nekad par sliktu nenāk laika joslā iemest pa kādam jociņam. Citreiz uz auditoriju tik labi nostrādā un kā es saku - tik labi "izšauj", ka lapas apmeklējumu skaits pieaug daudzkārtīgi.