SOCIĀLO TĪKLU ESTĒTIKA UN ĒTIKA
Pirmkārt jau prieks, ka Tevi interesē šis raksts un esi šeit. Tas ir labi. Parunāsim nedaudz par ierakstu veidošanu sociālajos tīklos - to izskatu un saturu.
SATURS
VIZUĀLAIS IZSKATS
TEKSTI, GRAMATIKA
KOMENTĀRI PIE IERAKSTIEM
SATURS
Noteikti ir vērts pieminēt arī to kādi cilvēki strādā Tavā uzņēmumā, Tā kā viens nekad nav cīnītājs, jāsaprot, ka jūs esat komanda un katrs dod savu pienesumu uzņēmuma attīstībā un augšupejā. Piemēram kafejnīcās ir ļoti jauki pieminēt trauku mazgātāju, jo "pateicoties tieši šim cilvēkam, Jūs ēdat no tik tīriem šķīvjiem."
Veidojot saturu noteikti nav nekādu lielo robežu, ļauj sev vaļu - Tu drīksti paust savu viedokli, stāstīt savus stāstus, reklāmēt utt. Tas ir Tavs, Tava uzņēmuma stāsts - kādu to veidosi, tāds tas arī būs. Galvenais, lai viss būtu korekti. Nevajadzētu kādu aizskārt, piemēram, nomelnot konkurentus, izceļot sevi. Skaidri zināms, ka uz svešas nelaimes savu laimi neuzbūvēt.
VIZUĀLAIS IZSKATS
Veido pievilcīgus ierakstus. Uz "tjap ljap" tikai lai kaut kas būtu, nebūs tas labākais tonis. Vienmēr izvēlies labas kvalitātes attēlus, ja tos ņem no inerneta. Ja bildē savu produktu, tad centies to nobildēt kvalitatīvi - labā gaismā un labā kvalitātē, lai attēls nav izplūdis, lai neizskatās kā ar ziepju trauku bildēts. Tāpat arī svarīgi, lai teksti uz šiem attēliem ir ar vienādiem burtiem. Ļoti bieži redzu, ka cilvēks ir atradis fontu, kas viņam ir iepaticies, bet tas neatbalsta latviešu valodu jeb mūsu valdoas īpatnības - burtu mīkstinājuma un garumzīmes. Tad tos programma automātiski aizstāj ar kāda cita fonta burtiem, cik novērts, tad no Myriad fontu ģimenes. Izvairāmies no šādām situācijām, tas neizkatās profesionāli.
Centies veidot vienotu vizuālo stilu ierakstiem. Mārketinga speciālisti vienmēr izveido uzņēmuma vizuālo tēlu un saskaņo to ar klientu pirms darba sākšanas. Tā Tu radīsi asociāciju klientam ar savu uzņēmumu, ka tas esi tieši Tu. Tā var būt kāda pavisam maza odziņa uz Tava produkta bildēm, vai jau vesels rāmis apkārt attēliem.
Jo pārdomātāki, akurātāki un pievilcīgāki būs Tavi vizuāļi produktiem vai pakalpojumiem, jo lielāku uzticamību ap savu uzņēmumu Tu izveidosi. Ja ierakstos nav kvalitātes, tad no malas sāk šķist, ka arī iekšienē ir bardaks. Tā tas, protams, ne vienmēr ir. Iespējams, ka esi augstas raudzes speciālists savā jomā, piemēram, smalks juvilieris, kam ir zelta rokas uz zelta gredzenu izgatavošanu, bet sociālie tīkli noteikti nav Tavs lauciņš. Bet tieši tāpēc var apgūt kādas iemaņas, ieklausīties padomos kā darīt un kā nedarīt, vai nolīgt kādu, kurš noslīpēs Tavus sociālos tīklus, kamēr pats slīpēsi dimantus.
TEKSTI UN GRAMATIKA
Šis arī ir viens ļoti svarīgs punkts sociālo tīklu uzturēšanā. Neviens nebārsies par kādu nepareizi uzrakstītu burtu, vai aizmirstu komatu teikumā. Bet, ja būs daudz gramatikas kļūdu, vai arī vispār netiks ievēroti nekādi interpunkcijas pamatlikumi, tad arī šis diemžēl var lielu daļu klientu atgrūst.
Tieši nesen redzēju, tā teikt, kolēģu vai konkurentu, var saukt kā vēlamies, reklāmu, ka viņi piedāvā savus mārketinga pakalpojumus. Intereses un konkurences izpētes nolūkos palasīju, ko tad viņi raksta. Acīs iedūrās teksts "Sākiet pelnīt jau šodien!" Biju nedaudz izbrīnīts, ka vesela mārketinga speciālistu grupiņa nepamanīja tik, manuprāt, nesmuku gramatikas kļūdu. Bet tā kā viss pārējais viss bija samērā labi noformēts, varētu droši likt 8 balles.
Pašus tekstus veidojam samērā vienkāršus un saprotamus. Pēc iespējas ieliekam iekšā arī atslēgvārdus, uzsverot savu produktu, kas noteikti palīdzēs Google meklētājā izcelt Tavu uzņēmumu. Jā, kamēr Tu tur mierīgi savā nodabā čubinies, Google nesnauž un vāc informāciju par Tevi. Bet lēnām, ļoti lēnām.
KOMENTĀRI PIE IERAKSTIEM
Komunikācija ar klientu. Jā, tā notiek arī komentāros un šī sadaļa patiesībā ir ļoti svarīga. Pirmkārt, tur Tu vari klientam atbildēt uz viņa sasāpējušo jautājumu, kā arī citi klienti redz, ka iesaisties un Tev nav vienalga.
Pozitīvie komentāri, protams, neprasa daudz skaidrojumu. Tur varam atbildēt ar Paldies un viss, vai arī izplūst verbālos plūdos, cik ļoti mīlat, ka jūs paslavē un kā tas dod motivāciju attīstīties un turpināt ceļu.
Ar negatīvajiem komentāriem, protams, ir nedaudz smagāk. Te vajadzētu ieturēt miera pozīciju. Nevajag klupt virsū tam klientam, kuram ir bijusi slikta diena. Piemēram, ja kāds ir pamanījies komentāros iekakāt, ka "Jūs te visi stulbeņi esat", nevajadzēt turpināt tādā pašā stilā un rakstīt "Tu arī esi lohs, ja šitā raksti" vai ko tamlīdzīgu. Drīzāk vēsu prātu uzraksti "Mums ir liels prieks, ka Tev ir viedoklis". Protams, ka šis cilvēks uz tā neapstāsies un turpinās bārstīt savas gudrības, taču tālāk jau var arī neatbildēt. Vienmēr atceries, ka tieši Laipnība atver visas Pasaules druvis.
Lai Tev viss izdodas! Es vienmēr esmu bijis par attīstību, it īpaši, ja runa par mazajiem uzņēmējiem.
Ja ir kādi jautājumi vai vēlme pēc kadiem pakalpojumiem, droši sazinies ar mani. Viss no konsultācijām saprotamā valodā, līdz pat sadarbībai.
E-pasts: [email protected]