Vizuālās identitātes un logtipa izveide
Katrs jauns uzņēmums bez sava logo būs praktiski nekas. Protams, ir atsevišķi gadījumi, kad ciemā zivju kūpinātājs Jānis ir pazīstams vienkārši tāpat, jo viņam sanāk garšīgas zivteles un viņu jau patiesībā viss ciems zina mutvārdu ceļā, kas arī noteikti ir, manuprāt, visveiksmīgākais reklāmas veids. Forši būs, ja Tev viss izdosies kā zivju Jānim, bet lielākoties nemaz tik vienkārši viss nenotiek, ja Tev ir jauns produkts un vajag ielauzties tirgū.
Tāpēc arī vajadzētu izveidot pievilcīgu vizuālo uzņēmuma tēlu. Tavs logo ir Tava uzņēmuma redzamākā daļa, tāpēc tam vajadzētu būt viegli uztveramam un saprotamam, pie tam jābūt saistītam ar Tavu uzņēmējdarbību, kā arī jānogādā Tava ideja potenciālajam klientam. Veiksmīgi izveidots logotips mijiedarbībā ar veiksmīgu un profesionālu darbu ātri vien viesīs Tavos klientos uzticību Tavam brendam.
Nav mazsvarīga arī logotipa krāsu izvēle. Katra krāsa raisa cilvēkos savas emocijas un asociācijas. Piemēram, sarkanā saistās ar spēku, enerģiju, kaisli, mīlestību, agresiju un briesmām – šo krāsu vajadzētu tā prātīgi lietot, iespējams, tikai kā daļu no logotipa. Dzeltenīgās nokrāsas – optimisms, cerības, prieks, pozitīvisms. Zilā krāsa – uzticamība, drošība, kārtība, tīrība. Zaļā krāsa saistās ar dabu, veselību, veiksmi, auglību un ekoloģiju. Lilā vai violetā krāsa asociējas ar garīgumu, mistēriju, karaliskumu, izsmalcinātību, sievišķību un glamūru. Vienīgi, cik esmu pamanījis, ka šo krāsu viegli var nošaut garām un no glamūra trāpīt bezgaumībā, ja nepareizi šo krāsu pasniedz.
Šeit arī daži zināmu logotipu paraugi, lai izveidojas labāks priekšstats par logotipa krāsu izvēli un kādu nozimi tā spēlē.
Arī pats logotipa izskats ir daudz no svara – tā stāsts un misija. Piemēram, British Petroleum pēc lielas naftas vada noplūdes Aļaskā bija spiesti mainīt savu vizuālo tēlu jeb veikt rebrendingu. Kā zemāk attēlā redzams, pirmais logotips vairāk uzsver uzņēmuma stabilitāti un drošību. Krāsas liecina arī par to, ka viņi ir jau sākotnēji ir pozitīvi noskaņoti, pie tam ir par ekoloģiju. Protams, sanāca kā sanāca un vairāk vajadzēja uzsvērt dabas svarīgumu viņu darbībā, ka viņi nekādā mērā nav gribējuši nodarīt pāri dabai. Tā nu tagad logotips ir izveidots zieda formā.
Ir jāatceras un jāsaprot, ka logotipa izveidošanai nedrīkst pieiet vieglprātīgi. Tam jābūt ar ideju, vēstīju un vīziju tālākai nākotnei. Daudzkārt paralēli logo izveidei, tiek izveidot arī uzņēmuma stāsts, kur tiek pastāstīta nākotnes vīzija, kā uzņēmums sevi redz pēc vairākiem darbošanās gadiem.
Ja ir idejas un tālejošāks uzņēmuma virzības skatiens, tad noteikti logotipu un tā stāstu var veidot pats, bet citā variantā labāk vērsties pie speciālista, nevis izmantot internetā pieejamos automātiskos logo veidotājus, kur nav pat garantijas, ka kaut kur citur neuzradīsies uzņēmums ar tieši tādu pašu logotipu kā Tavam uzņēmumam.